یزدفردا : نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه يزد از وزرايي كه از مجلس راي اعتماد گرفتند خواست انتظارات و رهنمودهاي رهبري را نه در شعار بلكه در عمل سرلوحه كار خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام محمدعلي صدوقي در خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه يزد اظهار داشت: اميدوارم وزراي كابينه دهم بتوانند به دور از مسائل حاشيه‌اي با طرح و برنامه‌ريزي دقيق و در چارچوب مسئوليت‌هاي خود فعاليت كنند.
وي ضمن تبريك به 18 وزير راي اعتماد گرفته از مجلس از ميان 21 وزير پيشنهادي، اظهار اميدواري كرد: رئيس جمهور در سه ماه فرصت براي معرفي اين وزرا بهترين استفاده را ببرد و وزرايي قوي، كارآمد و دوستدار نظام به مجلس معرفي كند.
صدوقي با اشاره به اهميت وزارت آموزش و پرورش و وزير پيشنهادي براي اين وزارتخانه بيان داشت: وزارت آموزش و پرورش از وزارت‌خانه‌هاي بسيار مهم است و اساس اصلي مديران، عالمان و دانشگاهيان در آموزش و پرورش تشكيل مي‌شود از اين‌رو رئيس جمهور بايد براي انتخاب وزير اين بخش تمام قواي خود را به كار گيرد.
خطيب جمعه يزد تاكيد كرد: شخصي بايد تصدي‌گري اين وزارت‌خانه را بر عهده گيرد كه لياقت و توانايي اين وزارت‌خانه مهم و سنگين را داشته باشد و مشكلات دبستان و دبيرستان را به خوبي لمس كرده باشد و به قول فرهنگيان خاك گچ و تخته بر سر او نشسته باشد تا بتواند مردانه به وضعيت تحصيلي و مشكلات دانش‌آموزان و معلمان رسيدگي كند.

صدوقي با اشاره به فرا رسيدن 15 رمضان و ميلاد با سعادت دومين امام شيعيان، حضرت امام حسن مجتبي(ع) بيان داشت: اين امام بزرگوار در موقعيتي بس حساس امامت جامعه اسلامي را عهده‌دار شدند، زماني كه اختلافات شديد به وقوع پيوسته بود اما ايشان با صبوري و تدبير بسيار در راه پاسداري از مكتب اسلام كوشيد و مهم‌ترين اقدام آن حضرت، صلح مصلحتي با معاويه بود.
وي يادآور شد: در آن زمان برخي از دوستان و نزديكان حضرت به صلح ايشان با معاويه اعتراض كردند اما ايشان با ديد امامت ثمرات بسياري را براي اسلام و مسلمين به ارمغان آوردند.
صدوقي همچنين با اشاره به در پيش‌رو بودن شب‌هاي قدر نيز عنوان كرد: اميدواريم هر يك از ما در اين شب‌هاي عظيم بتوانيم عرض ادبي در اندازه لياقت و توان خود به حضرت علي(ع) داشته باشيم و بتوانيم منزلت اين شب‌هاي بزرگ و ويژه را درك كنيم.
خطيب جمعه يزد با اشاره به سالگرد شهادت آيت‌الله قدوسي و امير سرتيپ امير دستجردي در 16 شهريور 67، شهادت اين دو سرمايه بزرگ نظام اسلامي را تسليت گفت.
وي همچنين با اشاره به 17 شهريور ماه و يادآوري جمعه سياه اظهار داشت: شاه پهلوي در آن زمان با وحشيانه‌ترين اعمالي كه در توان داشت، مردم بي‌دفاع و مظلوم را در ورامين و تهران و ... به خاك و خون كشيد.
صدوقي همچنين روز و هفته تعاون را نيز به تعاون‌گران تبريك گفت و اظهار اميدواري كرد با برنامه‌ريزي مسئولان، اين تعاوني‌ها به‌ويژه تعاوني‌هاي مسكن مهر به سوي بازدهي، سرمايه‌گذاري و عضويت‌پذيري بيشتر و بهتر هدايت شوند.



وي در بخش ديگري از سخنانش، فيوضات ماه مبارك رمضان را يادآور شد و بر بهره‌گيري از اين ماه و شب‌هاي قدر تاكيد نمود.

امام جمعه يزد با اشاره به ‪ ۱۶‬شهريور سالگرد شهادت آيت الله قدوسي و امير سرتيپ وحيد دستجردي و همچنين ‪۱۷‬شهريور سالگرد قيام مردم تهران و شهيد و زخمي شدن تعدادي از مردم به دست عمال رژيم پهلوي، بر ادامه راه شهدا تاكيد كرد.

 منبع:خبرگزاري فارس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا